duminică, 26 aprilie 2009

Ce este Dragostea?


Ce este dragostea?...o caldura?o dorinta?...un dor?...un gand mai multe ganduri?...o lacrima, fie ea de bucurie sau de durere?...un zambet?...cafeaua aburinda bauta la inceput de zi impreuna cu un om pe care l-ai vrea langa tine in fiecare inceput de zi?
...planurile facute inca dormind putin,pentru o zi intreaga?...sarutul fugar de "la revedere"?....sau cel prelung-pasiune promisa?...numele acelui "cineva" staruindu-ti in minte peste zi,rasarind dintre alte ganduri,alte preocupari numai ca sa te mire,sa te bucure?...ce poate fi dragostea?...un vis?...o realitate?
...o intrebare sau o cetitudine?...ceva bun sau ceva rau?...
..impulsul necontrolat,aproape,de a pune mana pe telefon si a-l suna pe celalalt,de a scrie o scrisoare,un email,un sms,orice...impins de dorinta acuta de a comunica cuiva,ceva,fie si numai gandul ca te gandesti?...
Sa fie dragostea primul gand de dimineata,ultimul suspin de seara?...
sa fie dragostea zambetul moale,bland,din intuneric adresat intr-o noapte goala imaginii ce iti staruie pe retina-fie cea a ochiului,cea a sufletului,sau cea a mintii?...
...sa fie oare furia neputincioasa a lui "nu pot!"?...frustrarea adusa celui de langa tine?...incruntarea ta aparuta la incruntarea celuilalt?...fierbinteala din ceafa,atunci cand nu stii ce sa fcai ca sa-i fie bine celuilalt, asa cum ai vrea sa ii fie clipa de clipa,fara nici o legatura cu tine?...
ce e dragostea?...izbucnire a sufletului?...a simturilor?...a amandurora?...bratele deschise larg,intr-o imbratisare oarba-invitatie la blandetea si calma furtuna a inimii?...sau, poate, imbratisarea dureroasa stransa pana la contopire,a unei clipe furate...furate cui?vietii?..
sa fie dragostea ameteala care te cuprinde cand rostesti in suflet un nume?...
...iluzia speranta comunicarii atunci cand suna telefonul exact in clipa in care tu iti indreptai gandurile spre un loc anume din inima ta?...
ce este dragostea?...lupta cu greutatile?...mana care iti sterge lacrimile iscate de furie,din neputinta, de durere,de grija, de rautate,de tradare?...umarul care nu se rasuceste spre fuga,ci iti intampina fruntea impovarata?...vorba calma si gandul gandit...nu aruncat la intamplare rostit in fata necazului?...
ce este dragostea?..intelegere...prietenie...onestitate?...mana intinsa in sprijin sau in mangaiere,ori numai in contact,in orice clipa buna sau rea?...degetele trecute prin par?...paharul cu apa atunci cand ti-e sete?..batista uda atunci cand ai febre?...sau drumul facut la farmacie iarna,pe un ger cumplit,tarziu in noapte?...lacrimile de ingrijorare cand se intampla ceva ce nu poti controla?...dorinta de a fugi undeva,oriunde...numai sa stii ca l-ai pus pe celalalt la adapost?...
ce este dragostea?....incurajarea?....sprijinul?bucuria care te inunda cand il vezi pe celalalt zambind, de a-l vedea fericit,mai linistit, de a-l sti multumit?...genunchii care se inmoaie in sarut?...ameteala care te curpinde cand iti imaginezi inlantuirea trupurilor?...indiferenta fata de tot ceea ce inseamna materie atunci cand spiritele fac dragoste?...dorinta de mai mult?...frica de clipa ruperii?...ratacirea in celalalt sau ratacirea in tine?...senzatia ca lumea s-a inchis in jurul a numai doi oameni?...panica care te curpinde atunci cand inchizi ochii si nu-l simti pe celalalt langa tine,langa corpul tau?...frica de a te nu te simti un nimeni acolo unde candva erai totul?...un pictor ce contureaza visurile inimii?...dorinta de a gasi mereu ceva nou in celalalt?...puterea de a trece peste fraul ratiunii?...un vis, fie el implinit sau nu?...
ce e dragostea?..."buna dimineata" rostit cu ochii inchisi,zambind la gandul inca unei zile inceputa si sfarsita alaturi de un om pe care il vrei in fiecare zi a ta?...sau "noapte buna"...aproape soptit cu dor,oboseala,somn,zambet...dragoste?...
de fapt...ce este dragostea?

Sursa: Propriile ganduri ale prietenilor si ale mele.

10 comentarii:

diana spunea...

acuma nu vreau sa fiu rea,nu mi-o lua in nume de rau dar...stii tu...ceea ce ai scris aici nu e deloc creatia ta asa cum ai semnat la sfarsit... am citit acelasi text,in acelasi format cu multi ani in urma,cand tu nici macar nu te puteai gandi la dragoste. asa k...atata lipsa de idei ai incat esti nevoita sa iei cuvintele altora si sa spui ca sunt ale tale? eu nu am nimic impotriva postarii acestor randuri,dar te puteai abtine sa scrii ca sunt creatia ta personala. te inteleg daca ai aceeasi parere cu ceea ce s-a scris,si te puteai limita la un citat. stiu ca vei sterge comentul meu,de fapt sunt chiar sigura de asta :))) cum sa-l lasi daca cineva iti spune ca esti falsa si vrei sa fii laudata pentru munca altora ;) ma asteptam la mai mult de la tine...oricum mai bine iti zic eu asta decat sa-ti spuna altcineva,pentru ca sunt sigura ca nu sunt singura persoana care a citit randurile aste in urma cu mult timp si acum se amuza teribil vazand ca un copil mofturos isi asuma meritele ;). revino cu picioarele pe pamant,ai sa vezi ca e bine acolo ;) =)))

Simona spunea...

@Diana : Iata ca Georgiana s-a dovedit a fi suficient de matura, incat a decis sa-ti posteze comentariul, nu sa-l stearga :) ... stii cum e blogurile astea ? la fel ca si cu posturile tv, sau orice altceva :) ... daca nu-ti place ce gasesti acolo, daca ce citesti nu-ti satisface nevoile tale intelectuale, e ok, poti alege cu totul altceva ... in fond, e ca in viata : e vorba de alegeri, Diana :)

diana spunea...

dar eu nu am o problema cu ce a scris...chiar deloc...doar ca nu trebuia sa-si asume credite pentru ceva ce nu-i apartine ;)

Anonim spunea...

Mie chiar imi place articolul , chiar daca e vechi , in orice zi e util , chiar si pentru astia care se cred prea maturi si destepti si care cica le cunosc pe toate.Diana ma faci rad , zau asa , esti patetica si fudula.Da stii cum e proverbul ala :"Prostul daca nu-i fudul , n-are haz".Si ca sa vezi ca Georgiana e mai matura decat tine a postat comentariul .E deja 2-0 pentru gazde :p.Simona are o parere foarte draguta , daca nu iti place asta e , treci mai departe.Mult succes.

Georgiana spunea...

Buna Diana! Sincer, pana acum nu am avut timp sa iti raspund la comentariul tau! Precum ziceai... ca nu voi posta acest comentariu, de ce sa nu il postez? Sunt constienta de faptul ca unor oameni le pot fi antipatica, doar pentru ca imi doresc sa nu stau ca o statuie in banca mea si vreau sa fac ceva, implicandu-ma. Revenind la articol, pacat ca nu ai citit si ,,Sursa" unde am specificat clar ca sunt propriile ganduri ALE PRIETENILOR mei si ale mele. Mai explicit mi-am adaugat si eu parerea (ca o completare) in acest articol. Insa sunt momente in care oamenii sunt orbiti de repulsie si nu mai pot fi obiectivi :)! Iti multumesc pentru comentariu si te mai astept pe blogul meu :)!
Weekend placut si iti asteptam revenirea pe Terra! :)

Georgiana spunea...

Imi cer scuze am uitat sa multumesc Simonei si lui Dragos pentru comentarii :* :)!

Anonim spunea...

Iertata sa-mi fie implicare, dar toata lumea are ceva de zis...si eu hop! Alexandra, se stie Bostanica...nu vin in ajutorul verisoarei mele, dar zic ca n-ati citit cu atentie:"eu nu am nimic impotriva postarii acestor randuri,dar te puteai abtine sa scrii ca sunt creatia ta personala" (citat din comentariul Dianei).Ideea e ca postul tau e foarte fain...iti zic si sursa daca vrei...sursa adevarata...mai, am citit postarea ta...intreaga...si jur! fix aceeasi o am si eu scrisa intr-un caiet din clasa a9a...mai am si alte chestii super interesante tot de genu asta, daca doresti sa le insusesti;)... hai sa-ti mai zic o chestie interesanta...postarea initiala nu are atatea puncte de suspensie...de unde stiu?am facut chiar si un filmulet care timp de 2 ani a circulat pe youtube...si avea textul asta pus pe o melodie de la Inara George-Fools in Love...un filmulet din poze sugestive pentru fiecare intrebare...Punctele de suspensie au aparut ca urmare a obsesiei mele pentru ele...si Diana l-a avut si pe blog postat...nu e vorba de maturitate aici ca n-ai sters comment-ul.Bravo!esti fata desteapta, dar ai fi si mai si daca ai recunoaste...macar in particular daca nu pe blog... inca o data jur ca n-am nimic cu tine dar uita-te aici pe pagina asta jos cu albastru scrie ce ai tu pe blog si uita-te te rog la data-http://www.e-dragoste.ro/forum/viewtopic.php?t=341 15 aug 2005. Daca mai am filmuletul pe calc am sa ti-l aduc.Eu l-am sters de pe youtube pentru ca nu aveam dreptul sa folosesc melodia la filmulet...in fine...si mai aveam si alte 2 filmulete tot cu texte de genu... acum sa vedem...cine are dreptate?...hai fii ceea ce pretinzi ca esti si recunoaste!...(apropo, vrei sa-ti aduc caietul?l-am pastrat).Mult bafta!(m-am semnat cu anonim ptr ca nu am blog pe blogspot.com)

Anonim spunea...

„Oamenii te iarta daca faci crime , dar nu te iarta daca esti fericit”
Aceste cateva cuvinte bine gandite , scrise de Constantin Noica , mi-au atras atentia in timp ce citeam o revista.Rautatea institutionalizata , dupa cum spunea si Gabriel Liiceanu , domina tara noastra , tinerii , persoanele adulte , imputernicite de generalizarea vietii ca bunastare individuala , etc.Prin crime eu inteleg inclusiv acei oameni care daca au comis cu adevarat crime , sunt „iertati” tocmai prin faptul ca sunt trimisi in puscarii (stiti ca unii mai primesc si salariu) , dar la categoria „crime” din punctul meu de vedere intra si persoanele invidioase , rautacioase , ingamfate (sa fii ingamfat , dar sa ai pentru ce) , „desteptii” din spatele comentariilor rudeniste , cei ce inspira adanc prostie si multi altii.Partea cea mai grea nu e pentru acestia , ca raul se inmulteste precum iepurii , insa cei care pot fi fericiti , stiu si inteleg viata , sunt macinati si macelariti de „crimele” deja mentionate prin personajele lor specifice.Am intalnit astfel de cazuri , le vad in fiece zi , le traiesc , dar tot nu imi pot da seama de unde vine atata ura , invidie , gelozie pe adevar , pe iubire , pe fericire.Cam asta se intampla in zilele noastre , cei fericiti sunt haituiti de nemernici , vacute , boi , de cei aflati in purgatoriul sau in gradina raului.Unii chiar se mandresc cu ceea ce fac , dar se pare ca pana la urma tot ei au parte de o implozie si isi dau seama de greseli , iar din cate a spus Noica pot fi iertate..........

Anonim spunea...

Bai fratilor. Ce-i cu galceava asta aici? Vreau sa fac o referire la o anumita afirmatie "Prostul daca nu-i fudul , n-are haz". Sa stii ca asa e, dar totusi e frumos sa fii fudul. Dar de fapt, stai! Stii. Ideea e ca se remarca aici 2 categorii de persoane: cei care stiu sa vorbeasca civilizat, si o alta categorie care foloseste un limbaj extrem de colorat ce denota clar personalitatea persoanei care il foloseste. Si inca ceva, faptul ca Georgiana nu a sters comentariile, nu e dovada de maturitate, fratilor! Oooopppsss , 3:2 pentru vizitatori.
In schimb trebuie sa recunosc ca am ras copios cand am citit raspunsul Georgianei "Buna Diana! Sincer, pana acum nu am avut timp sa iti raspund la comentariul tau!" Sincer, gradul tau de ocupativitate ma copleseste =))))))).
Georgiana, ai zis ca "mi-am adaugat si eu parerea (ca o completare) in acest articol". Te rog sa ne lamuresti pe toti, care e contributia ta pana la urma la acest articol.
Dragos, ce bine e sa fii fudul.
Felicitari Alexandrei pentru filmul original de pe youtube.
Numai bine tuturor.
O persoana care nu are cont pe blogger.com

Anonim spunea...

Astept sa ne lamuresti [rivind contributia ta la articol, daca exista